Ranso i helt ny drakt

De siste månedene har vi oppgradert oss selv. Men frykt ikke.  Til tross for mer spreke farger, ny logo og hjemmeside, er vi fortsatt den gode og hjertevarme Ranso du kjenner så godt.

Hvorfor har vi oppgradert oss, spør du kanksje? Jo, vi så på oss selv og så at det som den gang stemte med oss, ikke lengre stemte. Verken verdier, formål, logo eller fargevalg i profilen vår.

– Det ønsket vi å gjøre noe med. Sammen med design- og merkevarebyrået Magnet, gjennomførte vi en kreativ prosess, som endte med et nytt utseende og nye verdier og formål, forteller daglig leder Siv-Len Strandskog.

Drives av formål og verdier

Ranso er her for å kunne tilby meningsfullt arbeid for personer som er på VTA-tiltak gjennom NAV. Meningsfullt arbeid handler om å ha arbeidsoppgaver som er tilrettelagt der du er i livet.

– Videre handler det om å heie på hverandre, dyrke de små og store seierne gjennom mestring og fine hverdagsøyeblikk. For oss er dette ekte hverdagsmagi. Derfor er det også vårt nye formål: Gjennom mestring og samspill skaper vi hverdagsmagi. I vår hverdag skal vi alle sammen jakte de øyeblikkene som skaper hverdagsmagi, forteller Strandskog.

Med nytt formål følger også nye verdier. Verdiene er de begrepene som skal kjennetegne Ranso og drive oss mot både formålet vårt og hjelpe oss å ta beslutninger i hverdagen.

– Vi skal nemlig være vågal, skaperglad, raus og lagspiller i alt vi er og alt vi gjør.

Vi har fellesskap og livsglede

Utgangspunktet for den nye logoen er to firkanter, som uttrykker ærlighet, orden, rasjonalitet og formalitet. Videre er to av hjørnene avrundet, for å gjøre formen mer spennende. Elementene er speilet, som gjenspeiler det virkelige livet. Vi kan alle være forskjellige, men når vi finner noen vi beundrer, finner tonen med eller vil skape et fellesskap med, er det vanlig at vi speiler vedkommende. Logoen skal illustrere den nære og rause lagfølelsen vi i Ranso har og skal videreutvike.

Den lille stilken gir de også assosiasjoner til buskeblader. Er det noe vi jobber hardt for, så er det å koble sammen mennesker for at de skal få næring og blomstre gjennom godt kameratskap og gode arbeidsdager.

Den friske oransje fargen i logoen vår, symboliserer livsglede, vitalitet og hverdagsmagi.

– Vi er veldig fornøyde med oppgraderingen av vår profil og nå lansering av vår nye hjemmeside. Med ny gnist internt, fortsetter vi jobben med å hver dag skape ekte hverdagsmagi, avslutter Strandskog.

 

Del på Facebook